Tags

, ,

Mangler man noget sundt som tilbehør til salater eller supper mm så er hjemmelavet grønkålschips at anbefale. De kan nemt laves dagen inden man skal bruge dem.

Du skal bruge 200 gram grønkål, ca. 2 spk. olie og en lille smule salt.

Du skiller grønkåls bladende fra hinanden og skyller dem og ligger dem i en pose sammen med olie og salt og ryster posen så olien blir fordelt. Læg derefter det hele på en bageplade med bagepapir i en forvarmet ovn ved 170 grader (varmluft) ca 15. min men hold godt øje de ikke brænder på.

Jeg bruger det også nogen gange i min smopthies ligesom broccoli og spinat.

Billedresultat for grønkål

 

Ernæringsfakta
Grønkål
Mængde pr.100 g
Kalorier (kcal) 49
Fedt 0,9 g
Mættet fedt 0,1 g
Flerumættede fedtsyrer 0,3 g
Enkeltumættede fedtsyrer 0,1 g
Kolesterol 0 mg
Natrium 38 mg
Kalium 491 mg
Kulhydrat 9 g
Protein 4,3 g
Vitamin A 9.990 IU Calcium 150 mg
Jern 1,5 mg Vitamin D 0 IU
Vitamin B6 0,3 mg Vitamin B12 0 µg
Magnesium 47 mg